Als bedrijf zijnde wil je natuurlijk je klanten zo goed mogelijk bedienen. Een onderdeel hiervan is persoonlijkheid, maar hoe bedien je je klanten nu goed en persoonlijk? Dat is voor veel ondernemers een lastige opgave. Wist je bijvoorbeeld dat communicatie één van de grootste redenen is waarom ondernemers en klanten de wegen scheiden? Dit bewijst maar weer hoe belangrijk communicatie en een persoonlijke aanpak is. Hoe? Dit doe je door middel van een online klantportaal.
In deze webomgeving kun je een portaal, oftewel portal, ontwikkelen. Hierin kunnen klanten niet alleen de status van hun bestelling zien, maar ook facturen en persoonlijke aanbiedingen terugvinden. Klinkt heel leuk en aardig allemaal, maart wat is nu precies de meerwaarde van zo’n klantportaal? In dit artikel leggen wij je alles uit over wat een klantportaal is, waarom het zo belangrijk is en wat het kost om het te laten maken. Lees je mee? Klantportaal van A tot Z.
Wat is het nu precies?
Maar wat is een klantportaal dan nu eigenlijk? Een klantportaal is een online omgeving die afgesloten is voor klanten. In deze omgeving hebben klanten, oftewel gebruikers, inzage in persoonlijke gegevens. Ook kun je via deze weg eenvoudig informatie en kennis delen met je klanten.
Waarom een klantportaal?
Een klantportaal is er natuurlijk niet alleen maar voor de klant. Alhoewel de klant het uitgangspunt is en dit één van de grootste en belangrijkste voordelen is, kent het hebben van een klantportaal nog veel meer voordelen. Zo bespaart u als onderneming enorm vel tijd en geld. Een klant die bijvoorbeeld zelf wijzigen aanbrengt in het portaal, had dit zonder portaal niet kunnen doen. Hij of zij zou bellen, mailen of zelfs langskomen.
Wat kost een klantenportaal?
Een klantportaal hebben kent dus vele voordelen, maar wat kost een klantenportaal dan eigenlijk precies? Dat is natuurlijk verschillend per portaal en afhankelijk van de wensen en behoefte. Embrace is specialist op het gebied van online klantenportalen. Zelf de kracht van Embrace evenaren? Vraag een demo aan of een gesprek met een adviseur.
Meer blogs over ondernemen? Kijk hier.