De communicatie naar medewerkers is belangrijk voor de bedrijfsvoering. Klanten worden dan op de juiste manier ingelicht en uw medewerkers weten waar ze aan toe zijn. De communicatie naar uw medewerkers kan gedaan worden via het intranet binnen de organisatie, maar u kunt de nieuwsberichten ook pro-actief aanbieden door middel van beeldschermen op de werkvloer. Deze vorm van communicatie wordt door veel bedrijven ingezet als reclamekanaal omdat de boodschap heel direct kan worden aangepast op de doelgroep. Narrowcasting leent zich daarom ook erg goed voor de communicatie richting de medewerkers.
Uitingen combineren
Voor u als manager of onderneming is het belangrijk dat uw medewerkers op de hoogte zijn van de meest recente ontwikkelingen binnen het bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan:
- De status van de sales;
- Het aantal actieve klanten;
- Status van lopende projecten;
- Etc.
Deze content kan bij goede narrowcasting software heel flexibel en dynamisch ingevuld worden, zodat uw medewerkers altijd op de hoogte zijn. De medewerkers kunnen daarnaast geïnteresseerd zijn in weer-, file- en nieuwsberichten. De interne berichten kunnen gecombineerd worden met de algemene nieuwsberichten. Zo houdt u de beeldschermen relevant voor uw medewerkers en houdt u de medewerkers op de hoogte.
Locaties van de narrowcasting beeldschermen
Als u narrowcasting in wilt zetten binnen uw organisatie, dan is het belangrijk om de beeldschermen op strategische plekken op te hangen. Dit kan op centrale plekken zijn op de werkvloer, maar ook op andere strategische plekken binnen het kantoor. Denk bijvoorbeeld aan de volgende locaties:
- De printer;
- Het koffiezetapparaat;
- De kantine;
- In de lift.
Het aantal beeldschermen waarop u narrowcasting in wilt zetten is afhankelijk van de grootte van het kantoor en het aantal medewerkers op het kantoor. Wanneer u narrowcasting in wilt zetten voor uw organisatie, dan is het goed om het aantal beeldschermen in samenspraak met een specialist te bepalen.
Narrowcasting in verzamelgebouwen
In verzamelgebouwen kan narrowcasting zich ook goed lenen om informatie over het gebouw te delen met alle huurder. Bovendien kan er bij sommige software bepaald worden wat de boodschap is per scherm. Zo kunnen huurders hun bezoekers persoonlijk welkom heten of kunnen andere uitingen heel flexibel worden aangepast.