Het HubSpot platform biedt een zee aan mogelijkheden, werkelijk alles wordt geïntegreerd. Dankzij HubSpot zet je een stap verder met je marketing en sales. Zo is er een centrale database voor al je contacten. Houd je met E-mail tracking bij of al je e-mails gelezen worden. Zijn er handige dashboards waarmee je het sales proces inzichtelijk maakt, je patronen kunt ontdekken in het websiteverkeer en houd je de marketing en salesactiviteiten onder controle. Het voert te ver om hier uitvoerig in te gaan op alle HubSpot features. Wel krijg je een goede uiteenzetting over wat er binnen HubSpot allemaal mogelijk is om je marketing naar een hoger niveau te tillen.
Content is key
Met HubSpot kun je jouw contacten gepersonaliseerde content bieden, zogenaamde smart content. Op basis van website gedrag of kenmerken op basis waarvan jij jouw klanten typeert, kun je content aanbieden die nauw aansluit op de wensen en behoeften van de klant. In je nieuwsbrief om potentiële klanten te trekken komt dan bijvoorbeeld content die je niet toont aan je bestaande klanten. Jij bepaalt dus wie welke informatie van jouw bedrijf ziet.
Actie met social media marketing
Daarnaast kun je met HubSpot jouw social media kanalen koppelen. Gebruik jij Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin en Google+, dan is integreren in HubSpot reuze handig. Al jouw social media activiteiten kunnen worden gepland en gemonitord. Je kunt meteen reageren en je kunt direct zien of social media acties leads opleveren en ook of jouw klanten reageren op jouw posts en op elkaar. Zo kun je uitstekend volgen hoe jouw bedrijf het doet op social media. Het is belangrijk om te weten of er over je gesproken wordt en hoe, want een bericht op social media kan jouw bedrijf maken of breken. Met HubSpot weet je niet alleen hoe jouw potentiële klanten over jou denken, maar ook waar ze actief zijn.
E-mailmarketing dood? Niet binnen HubSpot
Leads die een emailadres hebben achtergelaten, bijvoorbeeld om jouw nieuwsbrief te ontvangen, staan immers open voor meer informatie. Dit email-adres kun je opslaan in jouw CRM – in verband met de privacywet moet je dit wel communiceren in je nieuwsbrief – en kun jij – als je toestemming hebt – die persoon mailen voor meer informatie, en nieuwe content. HubSpot biedt de mogelijkheid van emailmarketing en marketing automation om klanten op basis van je content trachten binnen te halen. HubSpot doet dat met zogenaamde sequences en met workflows.
Goed getimede e-mails
Met sequences, kun je een reeks van opeenvolgende, goed getimede e-mails verzenden om een potentiële klant warm te maken. Je voedt hem met relevante content. Dit wordt ook nurturing van leads genoemd. Met sequences kun je ook bepalen wie in jouw bedrijf zich met de leads op deze e-mails gaat bezighouden. Workflows als tool om klanten binnen te
halen is toe te passen voor zogenaamde koude leads. Na bijvoorbeeld het downloaden van een whitepaper kun jij HubSpot automatisch e-mails laten sturen, taken en andere acties laten uitvoeren. Je stelt eenmalig alles in en het platform doet de rest.