Met zo’n 1,84 miljard gebruikers wereldwijd is Facebook met stipt het grootste sociale medium ter wereld. Door dit grote aantal gebruikers zijn jouw (potentiële) klanten er vast en zeker ook op te vinden. Daarom is Facebook natuurlijk ook de uitgelezen plek om een connectie met je klanten te creëren en ze op een unieke manier aan te spreken. Ben je benieuwd naar hoe jij als ondernemer Facebook kan inzetten? Lees dan vooral verder!
Content marketing
Content zijn de foto’s of video’s die je als bedrijf post op je social media kanalen. Door middel van het posten van vermakelijke, mooie of juist spraakmakende foto’s of video’s op je Facebook bedrijfspagina kun je veel bekendheid verwerven. Mensen zullen dan namelijk interacteren met je content, bijvoorbeeld door het te delen, liken, een reactie achter te laten, anderen te taggen of het via andere kanalen door te sturen. Op deze manier wordt je content weer door meer mensen gezien en geniet je dus van gratis promotie voor je pagina en zo ook voor je onderneming!
Social media marketing
Een tweede mogelijkheid is het inzetten van social media marketing via Facebook. Zo is het ook mogelijk om betaalde advertenties op Facebook te maken. Betalen voor adverteren heeft enkele voordelen ten opzichte van gratis promotie. Ten eerste kun je speciale doelgroepen makkelijk targeten op basis van hun demografische gegevens. Doordat je je enkel richt op mensen die potentiële klanten zouden kunnen zijn, is de promotie veel gerichter en daardoor effectiever. Daarnaast zal je inzicht krijgen in statistieken over je doelgroep. Deze kan je vervolgens weer inzetten om je marketingstrategie verder te verbeteren.
Facebook likes kopen
Hierboven hadden we het al even over interactie op je Facebook posts. Dit is namelijk heel belangrijk voor je pagina. Het aantal likes dat je krijgt op de posts of pagina is erg belangrijk voor je zichtbaarheid van je pagina. Wanneer het je zelf niet lukt om voldoende likes te verzamelen of het allemaal simpelweg niet snel genoeg gaat, kan je altijd nog een steuntje in de rug inschakelen. Je kunt tegenwoordig namelijk eenvoudig Facebook post likes kopen. Voor een klein bedrag krijg je likes op je Facebook post die niet van echt te onderscheiden zijn. Dit klinkt misschien gek, maar is eigenlijk heel normaal in dit social media wereldje. Let maar eens op en je zult merken dat veel ondernemers dit al inzetten, nu jij nog!