Als bedrijf wil je constant in de belangstelling staan: des te meer publiciteit, des te beter. Dit doe je door middel van reclame maken, oftewel marketing. Daar zijn verschillende manieren voor, bijvoorbeeld online via internet, of offline via kranten en reclame op straat. Je moet de meest effectieve vorm van reclame kiezen die het best bij jouw doelgroep past. Ook kun je ervoor kiezen om eens een andere methode te gebruiken. In onderstaande blog vind je de meest originele!
Workshops organiseren
Het is natuurlijk erg verschillend per bedrijfstak of workshops geven mogelijk is. Echter, iedere organisatie kan wel een onderwerp vinden om over een interessante maar vooral leerzame workshop over te geven. Zit jij als ondernemer bijvoorbeeld in de kledingstoffen? Dan zou je een workshop kunnen organiseren over hoe je een leuk kledingstuk kunt maken. Ben je net begonnen als banketbakker? Laat mensen dan een aantal bonbons proeven of laat ze ze zelf maken. Zo maken ze niet alleen een aantal lekkernijen, maar maken ze ook gelijk kennis met het vak. Als het een geslaagde middag is, dan is jouw naamsbekendheid al gelijk een stuk groter.
Objecten bedrukken
Flyers uitdelen, posters ophangen of folders door de brievenbus doen: het zijn allemaal manieren van straatreclame. Ook kun je ervoor kiezen om iets te laten bedrukken waarmee je dan constant rondloopt. Dit zal gegarandeerd gezien worden door omstanders! Wel is het verstandig om in een buurt rond te lopen waar jouw potentiële klanten zich ook daadwerkelijk bevinden. Je kunt bijvoorbeeld paraplu’s laten bedrukken, regenjassen, auto’s of zelf fietsen. Er zijn heel veel mogelijkheden. Als je hiermee gaat rondlopen (of rijden) in de buurt van jouw klanten, merken ze dit op en zullen ze dit onthouden. Mochten ze verder geïnteresseerd zijn, dan zullen ze je online opzoeken. Zo is je naamsbekendheid toch weer wat vergroot!
Sponsoren
Ook kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld een lokale sportclub te sponsoren. Let wel: jouw doelgroep moet daar dan ook wel sporten of vaak komen! Als dat niet het geval is, is het zonde van je geld. Bekijk ook goed wat je er voor terug krijgt. De meest voornaamste manieren zijn een reclamebord langs het veld, een vermelding in de clubkrant of een link op de website. Deze moeten natuurlijk wel allemaal goed zichtbaar zijn! Lees ook meer op Brandlinks.