Binnen een marketingstrategie is relevante en boeiende content onmisbaar. Social media kunnen al helemaal niet uit je arsenaal ontbreken. Videoberichten zijn de nieuwe trend in de marketingwereld geworden, maar zoals bij elke trend raakt de markt verzadigd. Dit is een van de vele moeilijkheden waar bedrijven mee worden geconfronteerd bij het opstellen van een marketingstrategie.
De groei van video op social media leidde in 2017 tot het overtreffen van de uitgaven voor digitale advertenties ten opzichte van de uitgaven voor tv-advertenties. Het is duidelijk dat als je je wil onderscheiden, je moet overwegen om video’s te gaan maken of nóg beter: interactieve film.
Wat is een interactieve film?
Op een zeer simplistische manier kunnen we interactieve films definiëren als digitale video’s waarbij de kijker betrokken wordt. Het lijkt misschien een vrij voor de hand liggende definitie – en dat is het eigenlijk ook. Als we een interactieve film echter vergelijken met zijn voorganger, lineaire video, kunnen we de evolutie beter zien.
Een interactieve video geeft de kijker de mogelijkheid om te communiceren met de video-inhoud zelf. Gebruikers kunnen klikken, slepen, scrollen en andere digitale acties uitvoeren om te communiceren met de inhoud van de video, vergelijkbaar met de manier waarop ze omgaan met web-inhoud. De kijker dient tijdens het kijken van de video, zelf actief keuzes te maken. Door de kijker een actieve rol te geven, zet je hem of haar als het ware achter het stuur
Wat zijn de voordelen van een interactieve film?
Het gebruiken van een interactieve video voor je advertenties brengt vele voordelen met zich mee. Video’s ansicht bereiken veel meer mensen dan foto’s. Daarbovenop zorgt een interactieve film ervoor dat kijkers actief worden in plaats van passief. Een interactieve film creëert een game-achtige ervaring die de aandacht van de kijker grijpt en vasthoudt. Het is een vrij nieuwe en unieke manier van video maken. Kijkers zullen hierdoor de video niet snel vergeten en de kans is groot dat ze de film zullen delen met anderen. Ook brengt de meetbaarheid van een interactieve film veel waarde met zich mee. Je kan namelijk alle stappen die jouw kijker heeft doorlopen meten.
Meer tips? Klik hier.