Een bedrijf moet zich kunnen onderscheiden van de rest van het pak, maar tegelijkertijd ook de eigen ziel bewaren. Jouw klanten moeten aan alles kunnen zien wie je bent en wat je wil. Hierna vind je 3 manieren waarmee je dit op een goede en efficiënte manier kan aanpakken.
Social media
Social media kunnen een grote rol spelen bij het vormgeven van je bedrijfsimago, dus is het belangrijk om te investeren in het opbouwen van een goede social media-aanwezigheid. Klanten vertrouwen op social media om hun beslissingen vorm te geven en te leren over bedrijven voordat ze een aankoop doen. Met de bloei van het internet, vooral na de opkomst en verspreiding van social medianetwerken, beginnen mensen te vertrouwen op deze netwerken om hun dagelijkse keuzes te maken, inclusief het maken van aankoop- en aankoopbeslissingen. Het is dus cruciaal voor een bedrijf om een nette en significante aanwezigheid op deze netwerken te hebben en dicht bij de klanten te blijven.
Kantoorinrichting
Vertegenwoordigt je kantoorinrichting uw bedrijfsmerk? Dat zou eigenlijk wel moeten. Terwijl ondernemers zoveel tijd en moeite besteden aan de ontwikkeling van hun merk door middel van hun logo’s en branding, is de kantoorruimte een belangrijk onderdeel van het bedrijfsimago dat niet vaak aan bod komt. Wanneer klanten of bezoekers jouw lobby binnenkomen, krijgen ze een voorproefje van waar jouw organisatie voor staat. Je kunt bijvoorbeeld metalen labels laten graveren met je bedrijfsnaam en de namen van de verschillende ruimten binnen je gebouw. Zo verdwaalt een bezoeker niet en weten ze meteen dat ze bij jou aan het juiste adres zijn.
Bedrijfscultuur
De bedrijfscultuur heeft invloed op bijna elke afdeling van je bedrijf. Volgens verschillende onderzoeken is cultuur de drijvende kracht achter de beslissingen van werknemers wanneer het management er niet is. Deze beslissingen reflecteren op jouw organisatie en kunnen ofwel meer medewerkers, meer klanten en meer bedrijven aantrekken, ofwel ze wegduwen. Het is ook aangetoond dat het de PR-afdeling van een bedrijf is die op dat vlak het meeste werk moet leveren doet door gaten in de bedrijfscultuur te signaleren en ook door ze op te lossen. Het is hun taak om het imago van het bedrijf intact te houden. Ze voeren hun eigen interne PR-audits binnen het bedrijf uit, wat de communicatielijnen tussen bedrijfsleiders en werknemers opent en hen in staat stelt om zich te ontdoen van delen van de oude cultuur die niet werken, de delen die wel werken te versterken en nieuwe waarden op te nemen die meer in lijn zijn met de algemene visie van het bedrijf.
Ga hiermee aan de slag en je zal merken dat je bedrijfsimago sterk én betrouwbaar is, en dat klanten en andere relaties dit heel erg zullen appreciëren.
Tip: zoek een bedrijf zoals Gravure85 om snel en goedkoop je materiaal naar wens te laten graveren.